کپسول آتش نشانی خودرو
کپسول آتش نشانی خودرو

بهترین نوع کپسول آتش نشانی خودرو چیست و از کجا بخریم؟ چرا باید در خودرو حتما کپسول آتش نشانی داشته باشیم؟  وجود تجهیزات ایمنی در هر محیطی ضروری و حیاتی است. وسایل نقلیه نیز از این قاعده مستثنا نبوده و حتی می توان گفت که وجود تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در آنها ضروری تر هم می باشد. کپسول آتش نشانی به عنوان رایج ترین ابزار مقابله با حریق، وسیله ایست که می تواند جان و مال شما را در مواقع اضطراری حفظ کند. در ادامه در رابطه با بهترین نوع کپسول آتش نشانی خودرو و قیمت آن صحبت خواهیم کرد. با دلفان ایمنی همراه باشید.

فهرست مطالب

اهمیت داشتن کپسول آتش نشانی خودرو چیست؟

در یک اتومبیل اجزای بسیاری وجود دارند که قابلیت اشتعال پذیری دارند. بنزین، روغن و اجزای پلاستیکی از این موارد می باشند و یک نقص فنی ساده در سیستم برق خودرو می تواند باعث آتش سوزی شود. در چنین مواقعی تنها کاری که از ما بر می آید رعایت نکات ایمنی و اقدام به موقع و وجود کپسول آتش نشانی خودرو است.

آتش سوزی خودرو بر اثر تصادف یا نقص فنی که امروزه به وفور شاهد آن هستیم، یکی از مشکلاتی است که می تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری به بار آورد. در نتیجه وجود کپسول های آتش نشانی کافی. خودرو بسیار مهم است و می تواند از وضعیت به وجود آمده جلوگیری کند. حال اینکه بهترین راه برای اطفاء حریق خودرو چیست نکته مهم تری است که می خواهیم به آن بپردازیم اما قبل از آن به بررسی عواملی که باعث آتش سوزی خودرو می شوند می پردازیم.

قیمت کپسول آتش نشانی خودرو
قیمت کپسول آتش نشانی خودرو

قیمت کپسول آتش نشانی خودرو

با توجه به حجم کم کپسول که در اتومبیل ها استفاده می شوند. قیمت کپسول آتش نشانی خودرو چندان زیاد نیست و معمولا جز کپسول سبک و ارزان قیمت قرار میگیرند. کپسول های خودرویی از نظر ساختار تفاوتی با سایر کپسول های دیگر ندارند. ماده ی اطفا حریق داخلی آنها نیز معمولا پودر و گاز بوده و تنها تفاوتی که در آنها دیده می شود حجم و اندازه ی آنها است. که فرد را قادر می سازد تا به راحتی ان را حمل و استفاده کند.

عوامل آتش سوزی خودرو

  • نقص فنی در سیستم برق ماشین
  • اتصال کوتاه و آتش سوزی باتری خودرو
  • نقص فنی در بخاری ماشین
  • تابش مستقیم آفتاب روی صندلی ها و یا اجسام روی آنها
  • استافده از فطعات غیر استاندارد

نکات خرید کپسول آتش نشانی ماشین

در تهیه کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو باید به نکات زیر توجه داشته باشید :‌

  • سبک بودن ( زیر ۲ کیلو باشد)
  • حجم کم ( به شکلی که بتوان جایی برای آن در خودرو تعبیه کرد )
  • بدنه با دوام و در عین حال و سبک باشد
  • دارای بست یا نگهدارنده مناسب خودرو
  • دارای استاندارد و تائیدیه سازمان آتش نشانی

بهترین کپسول آتش نشانی خودرو

بهترین نوع کپسول آتش نشانی خودرو کپسول آتش نشانی پودر خشک یا ABC است زیرا می توان از آن برای خاموش کردن انواع آتش سوزی های ناشی از مواد پلاستیکی یا مایعات قابل اشتعال مانند بنزین و گازوئیل در کابین خودرو استفاده کرد. البته کپسول های فوم کپسول آتش نشانی را می توان برای خودروها نیز استفاده کرد، اما یکی از معایب این نوع کپسول ها این است که فوم یخ می زند، بنابراین بهترین کپسول آتش نشانی برای خودرو، کپسول آتش نشانی پودر خشک است. است
برخی از کشورهای اروپایی قوانینی در مورد حمل کپسول آتش نشانی دارند، بنابراین اگر قصد سفر به آن کشورها را دارید، حتما قوانین آنها را بررسی کنید.
با صرف اندکی پول و خرید کپسول آتش نشانی مناسب خودرو، می توانید در هزینه خسارات احتمالی صرفه جویی کنید. جان و مسافران خود را نیز نجات دهید.

یک کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو خریداری کنید

انتخاب و خرید کپسول آتش نشانی برای یک وسیله نقلیه ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد و ممکن است بهترین گزینه را انتخاب نکنند. با مشاوره با کارشناسان ما و اطلاع از هزینه کپسول آتش نشانی خودرو به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. از خطرات احتمالی اجتناب کنید.

محل نصب کپسول آتش نشانی در خوردو

کپسول آتش نشانی خودرو باید برای دسترسی سریع و استفاده در مواقع لزوم در مکانی قابل دسترسی نگهداری شوند. یکی از بهترین گزینه ها قرار دادن کپسول خودرو در زیر صندلی شاگرد یا زیر داشبورد است تا راننده و سرنشینان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
در صورت عدم امکان نگهداری کپسول در داخل خودرو می توان آن را در صندوق عقب خودرو نگهداری کرد. می توانید یک کپسول آتش نشانی را در صندوق عقب ماشین خود نگه دارید. این به شما امکان می دهد در صورت تصادف از خودرو خارج شوید. این بدان معنی است که اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، در موقعیت بهتری برای واکنش سریع هستید. هنگام خاموش کردن آتش، نباید کاپوت را به طور کامل باز کنید زیرا جریان اکسیژن باعث گسترش سریعتر آتش می شود. در عوض، آن را باز کنید و خاموش کننده را از میان شکاف های کوچک اسپری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)