مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی
مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی

مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی چیست؟ یکی از مهمترین لوازم و تجهیزات آتش نشانی، وجود بهترین نوع چراغ قوه آتش نشانی می باشد. اما آیا میدانید این چراغ باید چه فاکتور هایی داشته باشد؟ در ادامه این مقاله از سری مقالات ایمنی وب سایت دلفان ایمنی به بررسی مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی میپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مهمترین فاکتور بهترین چراغ قوه

چراغ قوه آتش نشانی به عنوان یکی از مهمترین و مهم ترین تجهیزات ایمنی در هر محیطی به شمار می روند، استفاده از تجهیزات موثر و کارآمد در هنگام آتش سوزی می تواند کمک شایانی به کنترل حریق و جلوگیری از گسترش آن کند، کپسول های آتش نشانی، اتصالات و شیلنگ ها، ضد حریق کلاه و لباس، جعبه کمک های اولیه و… اما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی بپردازیم.

امروزه انواع مختلفی از چراغ قوه در بازار موجود است. با این حال، ممکن است از خود بپرسید که تفاوت بین چراغ قوه خوب و بد چیست و مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی چیست؟ اینجاست که دانستن چند نکته کلیدی می تواند فرآیند تصمیم گیری شما را هنگام انتخاب و خرید چراغ قوه آسان کند. در این مقاله به بررسی این عوامل مهم پرداخته ایم.

ویژگی ها و فاکتور های چراغ قوه آتشنشانی خوب چیست؟

به خاطر داشته باشید که ترجیح شخصی در انتخاب چراغ قوه بسیار مهم است. اما نکات مشترکی در مورد گزینه های بهتر وجود دارد. همچنین، در اینجا ما بر روی چراغ قوه برای استفاده روزمره تمرکز می کنیم. بر همین اساس 5 تا از مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. در هنگام خرید و قیمت گذاری چراغ قوه مناسب باید به آن توجه کنید.

  1. اندازه چراغ قوه
  2. سطح خروجی نور
  3. منبع تغذیه
  4. دکمه های کنترل
  5. قابلیت حمل راحت
مهمترین عامل در خرید چراغ قوه آتش نشانی
مهمترین عامل در خرید چراغ قوه آتش نشانی

1- اندازه چراغ قوه

اگر می خواهید یک چراغ قوه قابل حمل روزانه انتخاب کنید. شما باید به دنبال گزینه ای باشید که بتوان آن را در جیب، کیف یا حتی روی دسته کلید خود حمل کرد. در واقع نکته اصلی چنین چراغ قوه ای قابل حمل بودن و دسترسی آسان است.

البته اندازه تاثیر زیادی بر میزان نور خروجی و میزان تابش دارد. به عبارت دیگر، نورهای بزرگتر معمولاً نور بیشتری تولید می کنند. همچنین، اگرچه کارهای زیادی برای به حداکثر رساندن زمان اجرا در تمام چراغ قوه ها انجام شده است. اما با این حال، چراغ های کوچکتر به معنای باتری های کوچکتر و در نتیجه زمان شارژ کمتر است. بنابراین یافتن تعادل مناسب بین اندازه و عملکرد چراغ قوه ممکن است به آزمون و خطا نیاز داشته باشد.

2- سطح خروجی نور

نکته بعدی در مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی میزان نور آن است. وقتی صحبت از خروجی چراغ قوه می شود. ترجیحات شخصی هرکس بسیار متفاوت است. بنابراین، در نظر بگیرید که چراغ قوه شما چه نوع کاربردهایی باید داشته باشد.

پس چقدر بازده کافی است؟ برای هر چیزی در نزدیکی شما (در چند متری بدن شما)؛ شما احتمالا فقط به چند صد لومن نور نیاز دارید. اما اگر می خواهید یک منطقه بزرگتر یا مسافت بیشتری را روشن کنید. احتمالاً باید یک چراغ قوه با 1000 لومن یا بیشتر در نظر بگیرید.

علاوه بر این، بسیاری از چراغ قوه ها دارای محدوده خروجی زیادی برای پوشش انواع کاربردها هستند. و این شما هستید که محدوده ایده آل را تعیین می کنید.

3- منبع تغذیه

هیچ راهنمای خرید چراغ قوه بدون بررسی منبع تغذیه دستگاه کامل نمی شود. در این زمینه، به طور خلاصه، منبع تغذیه ای را انتخاب کنید که با آن راحت هستید. اگر این اولین ورود شما به دنیای چراغ قوه است. می توانید یک چراغ قوه با باتری های AA یا AAA انتخاب کنید. باتری های این چراغ قوه ها به راحتی در دسترس هستند. و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند.

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای حمل روزمره، چراغ قوه های قابل شارژ است. این چراغ قوه ها که معمولا از طریق کابل USB شارژ می شوند. آنها به شما امکان می دهند به راحتی در خانه و در حال حرکت شارژ کنید.

همچنین بسیاری از چراغ قوه ها با باتری های قابل تعویض دارای پورت های شارژ روی چراغ قوه هستند. برای شارژ سریع و آسان. البته اکثر چراغ قوه های دارای باتری خارجی نیاز به شارژر خارجی دارند. به هر حال، هر آنچه را که انتخاب کنید؛ برای اطمینان بیشتر می توانید چندین باتری را در نظر بگیرید.

4- دکمه های کنترل

هر کسی که به طور تصادفی خود را به طور موقت با چراغ قوه کور کند. می داند که مبارزه با دکمه های کنترل کننده پیچیده و غیرمنطقی چقدر می تواند خسته کننده باشد. بنابراین اگر می خواهید یک چراغ قوه به دستگاه های روزمره و قابل حمل خود اضافه کنید. داشتن یک رابط کاربری ساده و کنترل های منطقی، استفاده منظم از آن را بسیار آسان تر و لذت بخش تر می کند.

در نتیجه به دنبال یک چراغ قوه با دسترسی آسان به امکانات مختلف آن باشید. دسترسی مستقیم به حالت های پرکاربرد مانند Turbo یا Ultra Low Light در زمان شما صرفه جویی می کند. در این راستا داشتن چراغ قوه با حافظه کمک می کند تا دستگاه خود را با حالت استفاده شده قبلی روشن کنید. برخی از چراغ قوه ها نیز دارای نمایشگر هستند. که میزان باتری و زمان کار باقی مانده را به شما اطلاع می دهد. یا به شما می گوید که در چه تنظیمات نور خروجی هستید. و مدت شارژ باقی مانده چقدر است؟ این یک ویژگی لوکس است. اما مطمئناً داشتن آن مفید خواهد بود.

5- قابلیت حمل راحت

آخرین فاکتور از مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی توجه داشته باشید که اضافه کردن چراغ قوه به دستگاه های قابل حمل روزمره باید آسان باشد. در غیر این صورت، خیلی سریع به کشوی انباری منتقل می شود. یک گیره جیب خوب نه تنها چراغ قوه شما را در جیب یا کیف شما ایمن نگه می دارد. اما این می تواند راهی برای استفاده از آن بدون دست باشد.

نکته مهم دیگر در این زمینه قابلیت نصب چراغ قوه در موقعیت های مختلف است. باید قابلیت نصب آن را روی کمربند لباس در مکان های مختلف در مکان های مختلف در نظر بگیرید. این روزها چراغ قوه های زیادی با کلاه یا دم مغناطیسی در بازار وجود دارد. این یک راه عالی برای تبدیل چراغ قوه به منبع نور دستی است.

بهترین چراغ قوه برای آتش نشانان

مهمترین عامل در کیفیت و عملکرد چراغ قوه های آتش نشانی شرکت سازنده و برند مربوطه می باشد که از بهترین برندهای این محصول می توان به Stream Light، PELICAN، Siege، PetzI TIKKINA، Kanasif، Dyson و … اشاره کرد.

پرکاربردترین چراغ قوه آتش نشانی

چراغ قوه ضد انفجار روی پیشانی:
نوعی از مشعل آتش نشانی که می تواند حداکثر 12 ساعت نوردهی داشته باشد، مشعل پیشانی است که روی پیشانی و روی کلاه ایمنی استفاده می شود. این نوع دارای چندین سطح نوردهی است، از جمله نوردهی چرخشی، نوردهی گسترده به کار. فوکوس کردن نوردهی پرتو در فاصله نزدیک و همچنین فاصله دور.

چراغ قوه ضد انفجار قلم:
از دیگر چراغ قوه های مناسب برای عملیات آتش نشانی و امداد و نجات، نوع قلمی این محصول است که دارای ابعاد کوچک و وزن سبک می باشد.

مهمترین عامل در خرید چراغ قوه آتش نشانی

به میزان نور خروجی دقت کنید.
زمان قرار گرفتن در معرض و عمر باتری
به نوع کاربرد توجه کنید.
برند و شرکت سازنده
مقاومت در برابر ضربه و حرارت

سخن پایانی

در این مقاقه به طور کامل و جامع در رابطه با مهمترین فاکتور در خرید چراغ قوه آتش نشانی صحبت کردیم. در نهایت یک چراغ قوه خوب چراغ قوه ای است که شما آن را دوست دارید. در زمان مناسب و راحت در اختیار شما باشد. نگه داشتن شارژ مناسب؛ و نور آن برای اهداف مورد نظر شما کافی است. چراغ قوه های آتش نشانی در مدل های مختلف و برندهای مختلفی تولید می شوند که هر کدام می توانند در قیمت این ابزار تاثیر گذار باشند. بهترین برندهای چراغ قوه آتش نشانی را می توانید از ما بخواهید. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جدیدترین قیمتها و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)